پایان نامه , پروژه , مقاله , تحقیق , طرح توجیهی و گزارش کارآموزی ,طرح های گرافیکی و نرم افزار
پکیچ ویژه فروشگاه پروژه

اطلاعیه فروشگاه

برای انجام پروژه های معماری، نقشه کشی، پایان نامه تماس بگیرید.

روشها و فنون تدريس 31 ص - ورد

روشها و فنون تدريس 31 ص - ورد
  • تعريف تدريس:
  • تدريس:
  • فعاليتي است در جهت راهنمايي، هدايت و مساعدت در امر ياد‌گيري.
  • بيان صريح معلم درباره آنچه كه بايد ياد گرفته شود.
  • هم ورزي متقابل بين معلم و متعلم.
  • فعاليتي است كه شرايط مساعد و مناسب ياد‌گيري را فراهم مي سازد.
  • فعاليتي است براي رشد فراگيران.

پس: تدريس فعاليتي است منظم، داراي هدف از قبل طراحي شده كه به صورت تعاملي و رابطه دوجانبه بين معلم و فراگيران جريان ميگيرد. تا شرايط لازم و مساعد را جهت بازسازي تجارب فردي و تغييرات كيفي در فراگيران ايجاد نمايد[1].

  • تدريس مجموعه فعاليت هايي منظم و هدفدار است كه منجر به تغيير و ياد گيري شاگرد ميشود. يعني فعاليت هايي بايد از قبل طراحي و برنامه‌ريزي شده باشند و در آنها تعامل وجود داشته باشد[2].
  • تدريس به مجموعه فعاليتهايي اطلاق ميشود كه هدفدار است و آگاهانه صورت مي‌پذيرد و به گونه اتفاقي يا تصادفي قوام نمي گيرد. فعاليت هايي كه تدريس را موجب ميشوند بر اثر سه ركن اساسي يعني معلم، شاگرد و مواد درسي استوار است[3].
  • تدريس متشكل از فعاليت هايي است كه با فعاليت هاي ذهني و جسمي معلم و شاگرد همراه است و اين فرايند به گونه اي اصولي، مستدل و با بهره گيري از مواد درسي تحقق مي يابد و زمانيكه يكي از سه مؤلفه معلم، شاگرد و مواد درسي نباشد، به جهت به هم خوردن ارتباط بين اين سه عامل، تدريس به وقوع نمي پيوندد[4].
  • فرايند تدريس مجموعه اعمالي است سنجيده، منطقي و پيوسته كه به منظور ارائه درس از طرف معلم صورت ميگيرد[5].
  • منظور از تدريس بوجود آوردن تغييري مناسب در رفتار شاگرد است. به عبارت ديگر تدريس بايد شاگرد را از نقطه نظر كارهايي كه ميتواند انجام دهد تغيير دهد كه اين تغيير معمولاً به توسط معلم انجام مي پذيرد. معلمان براي تحقق اهداف خود از راهبردهاي تدريس بهره مي گيرند، در واقع اغلب اين تمايل وجود دارد كه مسئله تدريس صرفاً به كار گرفتن يك روش ياددهي يكسان براي تمامي موارد تلقي شود. گاهگاهي، آن هم در صورت بودن وقت براي تأثير بيشتر قدري چاشني وسايل كمك آموزشي ديداري شنيداري نيز به آن اضافه ميشود[6].

تدريس جريان بهم پيوسته و مرتبطي است كه با طراحي شروع ميشود و با اجرا و


[1]  . منبع: ياد‌گيري دانش سه گانه (ص 24) از: منصور شاه ولي، قادر عربي و مسعود شيرني، بهمن 82- نشر نصوح- اصفهان.

[2]  . www.irib.ir/amouzesh/m/ravesh-tadris/page02.htm

[3]  . منبع مورد 3 و 4: كتاب روشها و فنون تدريس از دكتر داريوش نوروزي، احمد آقازاده و كريم عزت‌خواه، دانشگاه پيام نور- (رشته علوم تربيتي). (سال و انتشارات در كتاب ذكر نشده بود.)

[4] منبع مورد 3 و 4: كتاب روشها و فنون تدريس از دكتر داريوش نوروزي، احمد آقازاده و كريم عزت‌خواه، دانشگاه پيام نور- (رشته علوم تربيتي). (سال و انتشارات در كتاب ذكر نشده بود.)

[5]  منبع: كتاب كليات روشها و فنون تدريس از: دكتر امان الله صفوي- تهران- 1370- نشر معاصر.

[6] - منبع: كتاب مديريت ياد‌گيري از: آركي ديويس- ترجمه دكتر داريوش نوروزي و محمدحسين اميرتيموري- 1373- نشر راهگشا- شيراز.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,825 تومان
(شامل 15% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 4,500 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
New-WinRAR-ZIP-archive_690739_9600.zip30.5k





آخرین محصولات فروشگاه

نظرسنجی

لطفاً نظر خود را راجع به قیمت های فروشگاه ثبت کنید